Perstorp Group har rekryterat Ulf Berghult till ny CFO

Ulf Berghult har utsetts till ny finansdirektör i Perstorp Holding AB och börjar sitt nya arbete i mitten av februari 2021. Ulf har mycket lång och framgångsrik erfarenhet från ledande befattningar, senast kommer han från rollen som CFO på Trelleborg, en position han har haft sedan 2012. Tidigare erfarenhet inkluderar liknande positioner i företag som Thule Group, Dometic och Oriflame.

”Jag ser fram emot att lära känna Perstorp som är ett framgångsrikt företag med en spännande historia och ledande marknadspositioner inom specialkemikalieindustrin. Jag har imponerats av den professionella och öppna anda jag har mött, och jag ser mycket fram emot att vara en del av teamet och bidra med min erfarenhet”, säger Ulf Berghult.

”Det är mycket viktigt att vi kan säkerställa kontinuitet i CFO-rollen, särskilt i dessa osäkra tider. Jag är därför mycket nöjd med att välkomna Ulf Berghult med hans stora erfarenhet, att börja arbeta för oss under denna period. Ulf har relevant industriell erfarenhet och har tidigare visat resultat genom att leda och hantera företag i olika stadier och med olika ägande och komplexitet. Han kommer med värdefulla och nya perspektiv från sina tidigare roller”, säger Jan Secher, VD för Perstorp Group.

Johan Ryrberg, som för närvarande arbetar som interim CFO efter att Magnus Heimburg rekryterats som VD för Preem, kommer att säkerställa kontinuitet i CFO-rollen tills dess att Ulf Berghult är på plats.

Ulf är examinerad civilekonom från Lunds universitet och kommer att vara baserad på Perstorps huvudkontor i Malmö.

På bild: Ulf Berghult

EVP Communications & Sustainable Transformation