Perstorp rekryterar Johan Ryrberg som interim CFO

Perstorp Group har rekryterat Johan Ryrberg som interim CFO. Han kommer att påbörja sin anställning den 1:a maj och kommer sedan att gå in i rollen som interim CFO från och med i sommar för att säkerställa kontinuitet inom funktionrn. Rekryteringsprocessen av en permanent CFO har påbörjats.

Johan Ryrberg har en gedigen erfarenhet som CFO från företag som Ovako inom stålindustrin och Camfil inom luftfilterindustrin. Senast kommer han från rollen som interim CFO för Cabonline, Nordens största taxiföretag.

Det är väldigt viktigt för oss att säkra kontinuitet i CFO-rollen, särskilt i dessa osäkra tider. Jag är därför väldigt glad att välkomna Johan Ryrberg till oss just nu. Tillsammans med sin gedigna erfarenhet kommer han att ta med sig nya perspektiv från sina tidigare arbetsplatser och säkerställa att vi fortsatt håller en väldigt hög professionell nivå”, säger Jan Secher, CEO för Perstorp Group.

Jag ser fram emot att lära känna Perstorp som är ett framgångsrikt företag med en lång historia och starka marknadspositioner i en bransch som är ny för mig. Jag är imponerad av professionalismen och öppenheten som jag har mött och jag ser mycket fram emot att bli en del av teamet och bidra med min erfarenhet” säger Johan Ryrberg.

Johan har examen från Handelshögskolan i Stockholm. Han bor i Stockholm men kommer att vara baserad på Perstorps Malmökontor.

Johan Ryrberg

EVP Communications & Sustainable Transformation